De obicei, plictiseala te indeamna la anumite chestii. Si asupra mea a avut un efect: Mi-am bagat nasul in DvD’urile pe care le tot cumpara tata de la EVZ, in fiecare miercuri. Si am dat peste filmul cu numele ‘Stralucirea eterna a sufletului neprihanit’. Sincer, nu denumirea kilometrica m-a atras, ci distributia : Jim Carrey, Kate Winslet, Kirsten Dunst, Elijah Wood. Mi s-a parut o combinatie promitatoare si.. nu m’am inselat.

Pe coperta scria: „Joel (Jim Carrey) este socat de faptul ca prietena sa Clementine (Kate Winslet) si-a sters din minte, la propriu, toate amintirile tumultoasei lor relatii.

In disperare de cauza, Joel apeleaza la inventatorul ciudatei proceduri de „spalare” a creierului, Dr. Mierzwiak (Tom Wilkinson) si ii cere acestuia sa ii stearga si lui din memorie toate amintirile despre Clementine.

Insa pe masura ce amintirile sale dispar treptat, Joel incepe sa-si redescopere dragostea pentru Clementine si organizeaza o „evadare” din procedura pe care Mierzwiak si asistentii sai (Mark Ruffalo, Eljah Wood, Kirsten Dunst) se chinuie din rasputeri sa o duca la bun sfarsit.”

Insert & Play. Concluzia? Un film destept: romantic, dar dramatic in felul lui, din care ‘stropul de umor’ nu lipseste. Nu mi l’as fi imaginat ASA pe Jim, m’a surprins intr’un mod placut.

Ideea? Mintea si inima sunt mai diferite decat credem, iar cine incearca sa isi explice dragostea e un nebun. Eternul contrast Ratiune/Sentiment..

„Poti oricand sa stergi pe cineva din minte. Dar din inima.. E o alta poveste.”

